fbpx

Arinto & Citizen Support

Zet de stap naar een echte Smart City. Met Citizen Support van TOPdesk en Arinto behandel je alle meldingen van burgers, organisaties en IoT-sensoren van begin tot eind. Verschillende apps en standaard op maat gemaakte integraties maken TOPdesk nog sterker.

Krijg je regelmatig meldingen binnen van burgers of je collega’s via allerlei communicatiekanalen en vind je het lastig deze in goede banen te leiden? Geven IoT-sensoren problemen in de stad aan, en wil je deze efficiënt oplossen? Met TOPdesk behandel je alle meldingen van begin tot eind. Alle meldingen komen bij één meldpunt binnen, worden automatisch doorgezet naar de juiste afdeling en je burgers kunnen op ieder moment de status bekijken en op de hoogte blijven. Het resultaat? Effectieve medewerkers en blije burgers.

Dankzij onze samenwerking met TOPdesk en zijn partners, integraties en een slimme API, haal je met Arinto in één klap een totaaloplossing in huis voor burgerondersteuning die naadloos samenwerkt met jouw huidige hulpmiddelen. Ontdek met wie we samen zorgen voor blije burgers.

 

Internet Of Things

Overheden gebruiken steeds vaker Internet of Things om hun beleid te staven met informatie uit hun stad. Denk bijvoorbeeld aan slimme sensoren, die aangeven wanneer een container geleegd moet worden, of verlichting defect is. Met de oplossingen van onder andere Geosparc koppel je deze sensoren rechtstreeks aan jouw TOPdesk en zet je de volgende stap naar een echte smart city.

 

eID-Integratie

Geef je burgers veilig toegang tot jouw TOPdesk-portaal via hun eigen eID en laat ze op laagdrempelige wijze meldingen maken, deze opvolgen en met behulp van kennisitems zelf antwoorden vinden op hun vragen. Je kunt jouw burgers via eID bovendien aansluiten op het digitaal Burgerloket van de Vlaamse overheid, en statusupdates tonen in TOPdesk via een widget.

 

TOPdesk API

Wanneer een ondersteunende afdeling met meerdere tools werkt, zijn stabiele integraties essentieel om te voorkomen dat je informatie verliest. Daarom ontwikkelde TOPdesk nu de TOPdesk API: een interface die TOPdesk openstelt voor naadloze integraties met andere tools – zonder ingewikkeld en duur maatwerk.

Een aantal standaard integraties zoals Active Directory en Microsoft Skype for Business werden reeds voor jou gebouwd en vind je terug in de TOPdesk Marketplace. Mis je een app of een integratie? Maak deze met onze API gewoon zelf!

 

Apps voor burgerondersteuning

Breng je gemeentelijke dienstverlening naar de broekzak van de burger! Jouw TOPdesk koppel je eenvoudig met Onzestadsapp en andere apps voor burgerondersteuning. Zo kunnen burgers op een zeer laagdrempelige manier iedere vraag stellen, of een melding doen van schade, verstopping of verwaarlozing. Via TOPdesk bepaal je als gemeente of stad zelf de meldingstructuur. Burgers loggen eenvoudig in met behulp van hun eID.

 

Arinto

Naarmate je als gemeente of stad meer meldingen van burgers krijgt, neemt ook de noodzaak toe om mensen en middelen goed te kunnen plannen. Dankzij de koppeling tussen Arinto en TOPdesk plan je alle opdrachten of taken uit binnenkomende meldingen voortaan eenvoudig in via één geïntegreerd platform. Je helpdeskmedewerkers beheren en beantwoorden de verzoeken van burgers eenvoudig in TOPdesk, en zetten operationele planningstaken of projecten in een paar simpele stappen uit in Arinto. Zo hou je als organisatie eenvoudig overzicht over alle planningstaken en hou je burgers direct van de voortgang op de hoogte.

Arinto: dé planningstool voor
steden en gemeenten

Is ook jouw gemeente op zoek naar een optimalisatie van de planning en communicatie? Ontdek de vele voordelen van Arinto:

Totaalplanning in 1 tool: personeel, taken én projecten

Centraal (toegankelijk) overzicht

Efficiënter werken dankzij digitalisering en automatisering

Snellere afhandeling van burgermeldingen

Terugkoppeling van uitvoerder naar planner en burger

Betere inzage in kosten, investeringen en planning

Mogelijkheid tot nacalculatie